Ako na marketing - Mailing

Posielanie newsletterov alebo tzv. mailing je obľúbený marketingový nástroj, slúžiaci na oslovenie predovšetkým súčasných, ale aj nových potenciálnych zákazníkov. Príklad použitia: Eshop pošle svojim zákazníkom hromadný email so zľavnenými, doporučenými alebo sezónnymi produktmi. Zákazníci email otvoria (okolo 15 %) a kliknú na odkaz v emaili, ktorý ich presmeruje do Vášho eshopu a niektorí z nich u vás následne nakúpia.

Ako vybrať produkty do mailingu:

Jedna z najefektívnejších metód je zákazníkovi ponúknuť tovar, pri ktorom má nejakú výhodu ako je napríklad zľava. Preto odporúčame využívať produkty z akčnej ponuky pre partnerov, pri ktorých môžete ponúknuť zľavu až 10 %. Veľmi efektívne je tiež vybrať produkt, ktorý zodpovedá danej sezóne, to znamená v lete napr. slnečníky, grily, bazény a v zime napr. vianočné osvetlenie.

Ako vytvoriť email:

Najskôr je potrebné vytvoriť grafický návrh emailu (napr. v Adobe Photoshop), do ktorého umiestnite propagované produkty a nemalo by tu chýbať ani Vaše logo, www adresa, prípadne telefón, odkazy na sociálne siete a môžete tiež pridať niektoré predajné argumenty. Po vytvorení návrhu sa grafika rozreže na jednotlivé menšie obrázky a vytvorí sa samotný email vo formáte html (napr. v Adobe dreamweaver).

Aby sme Vám proces tvorby emailu uľahčili, vytvorili sme pre Vás emailovú šablónu, ktorú si môžete prispôsobiť a následne použiť.

Náhľad šablóny (Stiahnuť vo formáte html)

newsletter preview

Ako emaily rozosielať:

1. Profesionálne riešenie: Skúsenejším užívateľom odporúčame použiť profesionálny mailingový software ako je napríklad Smartemailing (platená služba)  alebo Mailchimp (služba zdarma do 2000 emailov v databázi). Vďaka tomuto softwaru získate presné štatistiky celej mailingovej kampane (miera otvorenia, miera preklikovosti) + mnoho ďalších užitočných funkcií. Do softwaru naimportujete zoznam emailov Vašich zákazníkov, ktorý získate z databáze Vášho eshopu alebo môžete použiť iný dostupný zoznam. Ďalej vložíte obsah emailu vo formáte html, nastavíte vhodný predmet (napr. 10 % Zľava na vybrané produkty iba pre Vás) a email odošlete.

2. Jednoduché riešenie:strong> Ak prevádzkujete Váš internetový obchod na niektorej z platforiem ako je napr. Prestashop, Virtuemart nebo 3D cart, môžete využiť vstavané komponenty na rozosielanie newsletterov. Tieto aplikácie sú menej sofistikované ako profesionálny mailingový software, ale môžete z nich odosielať newslettery jednoducho a s minimom starostí. 

BIGtheme.net Joomla 3.3 Templates