Nová verzia API

Vážení partneri,

v predošlých dňoch došlo k výraznej aktualizácii API systému kokiskashop, pomocou ktorého s nami automatizovane komunikujete. Snažili sme sa zachovať maximálnu možnú spätnú kompatibilitu. Skúsenosti z minulých rokov nás však viedli ku sprísneniu validácie vstupných dát, aby sme tak predišli čo najväčšiemu počtu objednávok, ktoré sa musia dodatočne riešiť. Preto Vás prosíme o preštudovanie nasledujúcich úprav a prípadné upravenie Vašich systémov.

 

Identifikátory dopravy
Najviac problematickou časťou API je určovanie vhodných dopravcov pre vybrané produkty. Ako už viete, nie všetci prepravcovia sú schopní (alebo ochotní) prepraviť všetok tovar. Aj dopravcovia sa v priebehu času menia a s tým aj ich identifikátory používané v API. Chceli by sme na Vás veľmi apelovať, aby ste sa pokúsili poupraviť Vaše nákupné košíky (ak to už takto nemáte implementované). A síce tak, aby ste možnosti prepravy zisťovali vždy pre aktuálnu sadu produktov v košíku. Toto zistenie je jednoduché. Stačí sa obrátiť na našu službu payment/delivery, ktorá Vám poskytne všetky údaje, možnosti prepravy pre zvolené produkty, a to vrátane cien a podporovaných platobných metód. V neposlednej rade týmto postupom získate delivery_id a payment_id nutné pre odoslanie objednávky do nášho systému. Objednávky, ktoré budú obsahovať neplatné hodnoty delivery_id alebo payment_id budú automaticky odmietané.

Rozlišovanie dopravcov podľa hmotnosti najťažšieho produktu už nebude dostatočné (napríklad krehký, hoci aj ľahký tovar nie je možné posielať všetkými dopravcami). Preto sa domnievame, že rozlišovanie dopravy na Vašej strane do budúcnosti ani nebude systémovo možné.

Dostupnosť API
Ďalším problematickým aspektom napojenia je očakávanie, že je API prístupné nepretržite. Snažíme sa mať maximálnu možnú dostupnosť, môže sa však stať nejaký problém, kedy nebude možné prijímať objednávky. V takom prípade by ste mali naprogramované riešenie, ktoré sa neskôr pokúsi objednávku odoslať znovu.

Validácia dát
Ako sme už zmienili, nová verzia API je dôslednejšia v kontrole dát. Pri každej požiadavke je nutné uvádzať Váš login, ale aj heslo. To platí aj pre požiadavky na dostupnosť tovaru, príp. prepravu. Všetky dotazy na API bez správnych prihlasovacích údajov budú odmietnuté. Najčastejšie problémy nastávajú pri volaní služby order/send, kde v časti customer chýba buď parameter firstname alebo surname. Je nutné uvádzať oboje. Je to dôležité pre korektné doručenie zásielky. Tiež rozdelenie ulice a čísla domu je veľmi dôležité (dopravcovia vyžadujú dáta zvlášť a my ich potom musíme ručne upravovať).

Sofistikovanejšie chybové správy
Aby sme s novou verziou API neprinášali iba problémy a komplikácie, máme pre Vás aj príjemné správy. Rozhranie je teraz veľmi "ukecané". To znamená, že namiesto predchádzajúcich chybových správ dostanete konkrétny popis toho, čo je v dátach zle. Príkladom takejto hlášky je: Pri produkte M0426 je zle vyplnená hodnota množstva. Buď chýba alebo je prázdna. Ďalšou novinkou je zasielanie automatických emailov, ak dôjde k zlyhaniu odoslania objednávky. Email obsahuje dátum a čas volania, vytvorenia, kompletné vstupné dáta, ktoré sme obdržali, a nakoniec chybovú hlášku prečo sa prenos nepodaril.

Veríme, že nová verzia API povedie ku spokojnosti na oboch stranách.

BIGtheme.net Joomla 3.3 Templates